marți, 6 septembrie 2016 | By: Andrew

Odă Neculorii


Învelișul acesta sfânt
Din tină și speranță,
Nu merită a fi mormânt
Pentru nimicnicii de-o viață,

E unul și e firav,
Și cât mă ține laolaltă,
Îmi va fi cel mai scump postav
Și pânza cea mai nepătată.

De riduri și de cute poate
O să-l încarce timpul,
Asemeni, în genunchi și coate,
Rupturile-și dau rândul,

Iar alte tăieturi și semne,
Primesc deschis, de mi-or rămâne,
Vreau lecții memorate, nu blesteme,
Chiar de bătrân, curat mă vreau și mâine.

Căci vreau să-mi fie pânza
Ca sufletul din trup,
Nu numai alb ca brânza,
Ci copt și necorupt,

De vrei să mă citești, te-ndemn
De știi vorba luminii,
Nu să mă cauți, semn cu semn
Pe trup sau pe lungimea mâinii.

Și poate-s demodat
În lumea ta de hieroglife,
Și mă preferi înlăturat
Din grupul tău de apocrife,

Și știu ca tu nu ești sub soare
Doar ce-mi lovește ochiul către tine,
De-aceea nu-mi ești o culoare
Ci o alegere spre rău sau bine.

Nu-i treaba mea să caut poticnire,
Nici judecată în culori,
Eu văd doar drumul meu spre nemurire,
Și nu e scris în tușuri printre pori.






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu